LOV!!!

Jag behövde verkligen lov nu, så skönt att få vila ut..

Fast vila är typ det jag inte har fått göra, inte än iaf.

Torsdag!
Efter skolan var jag i stan med Emilia, Emelie och Sofia för att fira att vi hade fått lov. Jag kom hem kanske 18.45... en halvtimme senare ringer Johana. Hon är hos Devine och dom vill att jag ska komma dit. Så efter att ha städat mitt rum, som mamma tvingade mig till, så åker jag iväg mot kärrtorp.

 

Fredag!
På fredan ringer Anna. Hon säger att F.A.L.S.S ska ha filmkväll och då måste ju jag vara med, så när Devine och Johana åker mot Åkersberga, har vi följe till Centralen där jag byter till pendeln mot Bålsta, det är i alla fall vad jag tror att jag ska göra. Det visar sig att det är banarbete mellan Centralen och Ulriksdal, så man får ta tunnelbanan till Sumpan och åka därifrån. Jag springer ner till blåa linjen och upptäcker att det är 7 minuter tills Hjulstatåget går. Jag kollar på klockan, det tar runt 12 minuter till Sumpan och det är 20 minuter tills pendeln går därifrån. När jag kommer dit är klockan 15.17 och tåget går 15.18. Jag kutar upp men missar det precis, självklart... Jag står ute ungefär fem minuter tills jag börjar frysa och går in. Då upptäcker jag att det är halvtimmestrafik och mitt tåg går inte förräns om 25 minuter, kul! Då ringer mamma, hon tycker att jag ska komma hem och äta så kan jag få skjuts till Jakan sen. Så jag går till bussen, och märker att jag missat den precis.. Så jag får gå från stationen, men men det tar bara en kvart.

 

Efter att jag har ätit får jag skjuts till Anna, där alla redan är. Vi är hos Anna tills det är dags att äta igen, då drar vi till Lunden. Vi är kvar där tills dom stänger vid 9, då vi drar vidare till Sandra. Där hänger vi mest bara runt känns det som, tills vi sätter på en film , Scary Movie haha :p Det känns som stört länge sen jag såg den. Runt 12 kommer David hem och vill ha sitt rum, men då skulle jag och Anna ändå vara hemma så vi får halvspringa lite för att inte Anna ska få utegångsförbud typ. När vi har kommit hem tar det nästan en timme innan vi går och lägger oss, men vi somnar nästan direkt.

    

Lördag!
Idag vaknade jag hemma hos Anna, och stannade där tills runt ett, då jag åkte hem. Vad jag inte visste var att det var halvtimmestrafik idag också (det måste ha något med banarbetet att göra) så jag fick vänta i 20 minuter istället för 5 i Jakan.. men men, jag är van, sl hatar mej alltid.

 

Nu sitter jag iaf hemma och slappar, och det ska göras resten av helgen :) kanske ska börja lyssna igenom intervjun oxå så att det inte blir jättestressigt i slutet som vanligt, men det får bli imorn i så fall!

Kommentarer
Postat av: Sofia

Haha, eller så kanske det är halvtimmes trafik eftersom det är helg och påsk, vilket gör att det är många röda dagar vilket leder till helgtrafik? xD

2008-03-22 @ 19:10:33
URL: http://soffeia.blogg.se
Postat av: Frejow

ööh du åker aldrig pendeln märker jag, för det är kvartstrafik röda dagar oxå fram tills typ 7 :p

2008-03-24 @ 00:45:49
URL: http://frejow.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0