Nya matteläraren..

Jag tror att vår nya mattelärare tycker jag är lite udda.. jag gjorde ju ett jättebra första intryck på honom tydligen.. När han sa att det inte finns många Sara i vår ålder sa jag att det faktiskt finns två sara i sam estet. Svaret blev ett kort okej innan han kollade ner i klasslistan igen x)

Och idag kom jag till lektionen utan böcker (för jag trodde vi skulle till armémuseet) och satt och gjorde ingenting. När jag hade gjort ingenting i över en halvtimme kände jag för att dikta lite. Så jag frågade Emilia om ett ämne och hon gav mig ämnet "nazismrevolutionen". Ca. 10 minuter senare har jag fortfarande inte skrivit något på dikten, bara en rubrik i början av pappret. Då frågar jag Thomas (matteläraren) om jag kan få gå för jag gör ändå ingenting och jag kan allt, så det är bättre om jag åker hem och pluggar. Han säger att det är ju frivillig skolgång men då får jag frånvaro, sen kollar han ner på mitt papper och säger: "nazismrevolutionen?". Jag förklarar genast att Emilia gav mig det ämnet på en dikt. Sen går han iväg för att hjälpa nån annan. När klockan är 14.57 tycker jag och Emilia att vi borde få gå för att kunna hinna 604an, så vi går och hoppas att Thomas inte ska märka något, vilket han såklart gör och säger typ: "Jaha ska ni gå?" och jag och Emilia skyndar därifrån.

På väg till danderydsberg snackar vi om att han typ kommer tro att vi är värsta IG-barnen som skolkar och inte bryr sig om sitt betyg. Det blir ju inte bättre av att vi låg på G-gränsen på förra provet heller (speciellt jag som klarade mig precis, Emilia hade två poäng över mig). Om han inte kollar på proven från matte A så kommer han definitivt att tro att jag är ett IG-barn och skolkare och inte alls bryr mig om min utbildning, och så är det ju inte.. Jag måste ta och skärpa mig och faktiskt plugga lite matte imorn på lektionen, får inte glömma böckerna bara..


Men jag pallar faktiskt inte att vi får en ny lärare mitt i kursen, plus att han inte är bra... jag saknar Anna-Karin!! :(


Kommentarer
Postat av: Josefin

Jag saknar också henne!

2008-03-14 @ 16:27:21
Postat av: Frejow

det gör typ alla :/

2008-03-15 @ 23:33:19
URL: http://frejow.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0